Чому витрати на недорогий матеріал можуть виявитися більшими, ніж ви собі уявляли?

Відомо, що деякі теплоізоляційні матеріали (особливо українських виробників) продаються дешевше, ніж їх відомі аналоги, які зарекомендували себе на ринку брендів. Наприклад, марки Rockwool.

Насправді, часто виявляється так, що сукупність всіх витрат, пов'язаних з дешевим варіантом, буде вищою. Адже далеко не завжди споживач враховує всі особливості та нюанси, орієнтуючись виключно на ціну.

Якщо розглядати як приклад теплоізоляційні матеріали, то дешеві марки враховують тільки розрахункову теплопровідність, яка справедлива тільки для ідеальних умов. Тоді як той же Rockwool оперує робочими значеннями, які значно перевищують розрахункові.

Крім того, згідно з будівельними нормами і правилами теплоізоляційні матеріали Rockwool мають більш низьке значення теплопровідності відносно недорогих матеріалів вітчизняного виробництва. А чим нижче теплопровідність, тим менший шар утеплювача необхідний.

За ступенем міцності (особливо на стиск і зосередження) утеплювач Rockwool значно перевершує матеріали українських виробників. Відбу вається це в результаті застосування при його виготовленні більш тонких і еластичних волокон сплутаної структури.

Ще одним важливим критерієм, що впливає на підсумкову вартість матеріалу, є його довговічність. Утеплювач компанії Rockwool має найвищий серед аналогів модуль кислотності (основний показник, що впливає на термін служби матеріалу). Ретельні дослідження, проведені фахівцями виробника, показали, що термін його служби може скласти більше 100 років.

Якщо ви бажаєте дізнатися детальніше технічне обґрунтування вищевикладених викладок натисніть ТУТ.

Жодна компанія, крім Rockwool не пропонує таку широку лінійку матеріалів для утеплення будівель методом скріпленої теплоізоляції і для роботи на мокрих фасадах.

Внаслідок, зупиняючи свій вибір на користь більш дешевого матеріалу, ви змушені купувати значно більшу його кількість, ніж було б у випадку з «дорогим» Rockwool. А більша витрата утеплювача в свою чергу тягне додаткового витрати на його кріплення.

Всі разом додаткові витрати (плюс неминуче збільшення термінів монтажу) призводять до того, що загальна вартість «дешевого» матеріалу буде вищою або такою ж як у Rockwool.

Так що перш, ніж зробити остаточний вибір, варто не забути провести калькуляцію, що враховує всі можливі «підводні камені». Це дозволить уникнути не тільки зайвих витрат, але і додаткової нервування.

Як заощадити з допомогою сучасних технологій?

Поширеною помилкою при закупівлі листових матеріалів є те, що багато покупців орієнтуються виключно на ціну, яку продавець
просить за один квадратний метр. І забувають при цьому врахувати вартість витратних і супутніх матеріалів, а також трудові витрати.

Наведемо приклад - перегородки з плит «Діамант» від Knauf (Кнауф). При поверхневому порівнянні цін на цей матеріал з цінами на
звичайний гіпсокартон першою думкою будь-якої людини, незалежно від сфери її діяльності, буде: «Дорого!».

Але професіонал обов'язково врахує при цьому, що:

  • один шар «Діаманта» замінює 2 шари гіпсокартону
  • кріпильних матеріалів, необхідних для монтажу цієї плити потрібно в 2 рази менше
  • об’єм необхідних робіт, а значить і їх вартість також зменшується в 2 рази.

В результаті за ту ж саму ціну можна отримати набагато більш сучасну і якісну перегородку. Не забувайте, що коефіцієнт
міцності і рівень шумопоглинання у плит «Діамант» набагато вищий, ніж у звичайного гіпсокартону.

Таким чином, роботи Вами будуть проведені набагато якісніше і з меншими витратами. А це неминуче позначиться в кращу сторону і
на фінансовому результаті.

Так само цей підхід діє у випадку з будь-якими іншими матеріалами. Просто пам’ятайте про необхідність порівнювати технічні
характеристики аналогічних товарів і їх відповідність заявленій ціні. Цим Ви уникнете переплати за застарілі технології і завжди зможете
вибрати найкраще за меншу ціну.

Чому найдешевший проект може стати найбільш витратним?

До чого іноді призводить бажання заощадити? До гонки за більш дешевими матеріалами. А з чого все починається? Як правило, з дешевої проектної документації, яка, в свою чергу, може бути дешевою тільки в одному випадку - якщо конструктиви просто копіюються зі старих проектів і вставляються в «нові».

І що в результаті отримуємо?

Проекти, «створені» за застарілими нормами, змушують будівельників використовувати не сучасні матеріали і витратні технології. У підсумку - значні втрати в часі, як і вартості виконаних робіт.

За прикладами далеко ходити не треба. Можна взяти хоча б реально існуючий проект експлікації підлог в душовій, створений в 2012 році.

engineer

Він передбачає використання керамічної плитки, прошарку і заповнення швів з цементно-піщаного розчину М150 з додаванням Ceresit СМ 11, стяжки з цементно-піщаного розчину, гідроізоляції «Ютафол», бетонного шару, 5-ти шарів гідроізол на бітумній мастиці і грунтової основи на утрамбованому щебні.

Начебто все добре і правильно. Залишилося тільки відправити своїх господарників за необхідними матеріалами і розпочинати будівництво.

Як можна по-справжньому заощадити на товарах однакового обсягу?

Людська психологія влаштована так, що при порівнянні товару однакового призначення і рівного об'єму, вона підштовхує більшість покупців орієнтуватися, перш за все, на ціну, яку просить продавець.

Але якщо в продуктовому супермаркеті і на овочевому ринку такий підхід хоча і з певними винятками, але працює, то при виборі будівельних матеріалів він може привести до значних фінансових втрат. Не кажучи вже про втрату якості.

Давайте розглянемо приклад з сухою сумішшю для приклеювання плитки. При стандартному підході з двох наявних пропозицій за мішок вагою в 25 кг покупець вибере таку, при якій мішок коштує менше. Не звернувши при цьому увагу на те, що норма витрати дешевої суміші істотно вища, ніж у альтернативної пропозиції.

Цей факт, як правило, стає очевидним вже в процесі робіт, коли з'ясовується, що або матеріалу не вистачає (у кращому випадку), або приклеєна плитка категорично відмовляється триматися на своєму місці.

В результаті, мало того, що невдалий покупець витрачає незаплановані кошти на придбання додаткового клею - він ще втрачає час простою своїх робочих і зазнає збитків через зайві транспортні витрати. Але ж є ще й репутаційні втрати - якому замовнику сподобається, коли підрядник бігає по будівельному майданчику, усуваючи свої помилки або в пошуках відсутніх матеріалів!

Щоб уникнути подібного при першочерговому виборі матеріалу, необхідно провести нескладний підрахунок, орієнтуючись на норму витрати сухої суміші на один кв. м. І, виходячи з неї, розрахувати реальну вартість матеріалу.

Так Ви зможете не тільки заощадити свої кошти, а й придбати більш якісний та сучасний товар, що напевно сподобається як Вашим замовникам, так і Вашим робочим.

Приділіть час та зробіть нескладну калькуляцію - і ви уникнете однієї з найпоширеніших помилок при закупівлі будівельних матеріалів.